Wednesday 21 August 2019

KLCC

ASSALAMUALAIKUM ...

Malaysia memang terkenal dengan keindahan dan kemegahan KLCC iaitu singkatan daripada Kuala Lumpur City Centre yang terletak ditengah bandar Kuala Lumpur. Ramai orang dari luar negara sanggup datang ke Malaysia untuk melihat keunikan dan kecantikan KLCC itu. Oleh itu menjadi satu kebanggaan untuk Jie datang melawat bangunan tu. YES !! bukan mudah untuk Jie sendiri kesana walaupun Jie sendiri orang Malaysia hehehe .



Semuanya bermula apabila Jie kena training dekat Kuala Lumpur selama 3 hari 2 malam. Agak nervous  juga la masa tu.  Mana tidaknya, kau akan pergi tempat yang tak pernah kau pergi plus kau akan sebilik dengan orang yang kau tak kenal. Apa yang kelakar sebelum sampai sana tu, Jie sempat sesat. Nasib baik la tak jauh sesatnya, dah la malam pulak tu hahahaha

Hari kedua, bila semua dah rapat.  Jie pun menyebuk bila dia orang kata nak merayap ke KLCC lepas habis training tu nanti.  Kebetulan juga Jie tak ada apa-apa aktiviti malam tu. Takkan la nak habiskan malam tu dengan duduk bilik tengok TV je kan . Lagipun perut perlu diisi.

Maka lepas isyak, bermulalah perjalanan kami menaiki LRT. Sumpah pemandangan KL masa malam memang cantik, dengan lampu-lampu semua tu. Paling cantik lagi bila nampak KLCC tu sendiri depan mata. Terasa kecik beb bila berdiri dekat situ. Rasa sangat tempat tu tak setanding dengan Jie.


Memang ramai giler orang dekat sana, sampai nak amik port bergambar pun susah. Kena amik turn gitu hahaha. Dekat sana ramai yang jual lens untuk ambil gambar yang penuh kalau ramai. Boleh la minta tolong abang-abang dekat sana amikkan gambar sekali hehehe.

Untuk geng-geng baru, insyaallah kalau ada rezeki kita jumpa lagi. Kita masih dalam satu company walaupun berjauhan. Chaiyok guys !!

Hokay ... sampai sini dulu, nanti Jie kongsikan lagi next trip  bye bye

No comments:

Post a Comment