Friday 20 March 2015

Camping Di D'kok Eco Camp Kuala Pilah

ASSALAMUALAIKUM...

selamat pagi or selamat petang... bergantung pada masa anda bacalah kan... hampir beberapa blan jugak aku tak sentuh blog ni, buzy katenyer... ialah orang sibuk cuti sem aku pun nak cuti sem gak hahaha.. sepanjang cuti sem yang lepas masa aku dipenuhi dengan mencari rezeki anak2 hahaha! anak apa? anak kucing...

okey2 kita serius oke... habis2 aje final exam sem lepas kita orang terus pergi camp! nak tahu kita orang pergi camp apa? D'kok Eco Camp ! dekat sini korang akan dapat pengalaman yang lain daripada yang lain... if i said that you will be not allow to use any technology! what will you do? yup!!! dekat sini kita dilarang sama sekali guna handphone! camera! and so on...kecuali atas sebab2 tertentu aje kita dibenarkan menggunakan barang2 tersebut

Dari camp ni kita org belajar banyak benda baru disamping itu, kita orang dapat meningkatkan keyakinan diri kita. kita hidup sebagai satu keluarga saling bantu-membantu antara satu sama lain. kita tak boleh bangga atau bongkak dengan apa yang kita ada sekarang! sebab tak semua yang kita ada kini akan kekal selamanya...

okey! aku belanja bebrapa gambar last day kita orang dekat sana! sorry la tak de gambar pihak yang lelaki hihih (mcm meminang pulak)...ni jerk gamba yang sempat aku cilok dekat sumber2 yang bertauliah!

 


banyak aktiviti kita orang dekat sini membabitkan air! water confidence in a few way... aktiviti yang paling aku suka sangat adalah masa flying fox and jungle tracking! perkara biasa kalau orang balik daripada daripada lumpuh bawa balik pacat atau lintah kan! tapi aku ni special kes apabila bila balik daripada jungle tracking tu! dalam kasut aku ada anak katak! see!!! boleh tak bayangkan macam mana anak katak tu boleh masuk dalam kasut aku!! kelakar...

3 hari 2 malam dekat situ banyak menambah pengalaman aku tentang dunia luar. siapa sangka orang yang kita lihat macam orang biasa rupanya adalah orang yang berinovatif! berwawasan tinggi! berjaya! diiktiraf! macam pepatah inggeris yang selalu kita dengar... DON'T JUDGE BOOK BY HIS COVER! even dekat sana banyak slot takap leleh tapi semua itu mendewasakan kita! supaya kita sedar dengan apa yang kita lakukan dan tidak berpesong jauh dari landasannya

okey la... dah banyak sangat aku melalut ni! however aku harap trip or camp untuk sem ni akan membuka minda kita!

INGAT! YAKIN DENGAN APA YANG KITA INGIN LAKUKAN! GAGAL SEKALI BUKAN BERMAKNA  GAGAL SELAMANYA... TIADA KEJAYAAN KALAU TIADA KEGAGALAN
ingat kata2 tu :)

No comments:

Post a Comment