Friday 20 March 2015

KERJA KERJA KERJA

ASSALAMUALAIKUM

DUIT! Siapa nak duit? bohong kalau orang tu kata tak nak duit kan... memang orang kata duit bukan segalanya! tapi sekarang ni segalanya perlukan duit! dengan kos sara hidup yang semakin meningkat saban hari... pening mak ayah kita fikirkan benda ni! ye la anak muda zaman sekarang ni bukannya macam dulu, sekolah rendah lagi dah pakai iPhone 6, kalah aku! pakai Iphone pun xpernah...sedih!! hahaha

Sebagai seorang pelajar... mungkin kita tengok tak banyak sangat benda yang perlukan duit! tapi itu kalau tengok! cuba la kita alami diri seorang insan yang bernama PELAJAR ni haha... bukuyang nak dibeli tu bukannya murah! kadang2 satu buku je dah 70+ itu baru satu subjek belum subjek yang lain lagi, nasib la labu oiii

Sebenarnya point aku bukanlah nak mendengar luahan pelajar2 macam aku ni, my point is part-time went semester break! hah!! mesti ramai pelajar masa cuti sem buat part time... eleh! dah tau dah hihi sebab aku pun tergolong dengan jenis2 pelajar macam ni... nak cari duit lebih ! sara anak bini haha

Okey... sem break ari tu aku meneruskan kerjaya lama aku iaitu cashier!! dalam masa sebulan lebih cuti sem ni, masa aku banyak habis dekat THE STORE.. sebagai cashier pada waktu sebelum tahun baru cina adalah hari yang paling memenatkan...

cuba bayangkan dalam masa sehari kerja korang cuma dapat duduk time rehat aje, rehat sejam and than kembali berperang! nasib baik rehat 2x kalu tak mati la nak hahaha.. tapi bagi legend benda tu small matter! tapi klu dah jumpa orang perangai tak semegah boleh keluar ular kepala tujuh jugak... sedap2 je nak tuduh orang bukan2! padahal diri sendiri yang salah... nak lepaskan kesalahan dekat orang! heh!!

tapi sepanjang aku berkecimpung dalam dunia pekerjaan ni, aku seronok bekerja walaupun penat dan hasilnya yang boleh tahan! aku dapat kenal dengan orang baru! timba pengalaman baru! jumpa dengan org yang berperangai pelik! dan pertama kali dalam hidup aku bekerja dengan org luar negara.. dari Nepal

masa pertama kali bekerja dengan dia org memang susah nak berkomunikasi sebab kita tak faham bahasa dia dan dia pun tak faham bahasa kita. nasib baik ada salah seorang daripada 5 org tu faham bahasa melayu dengan lancar.. so klu ada apa2 bgtau dia je n suruh dia translate dekat kwn2 dia.. tp sekejab je benda tu sbb sekarang dah mudah brkomunikasi sbb dia org dah mula belajar bahasa kita dan bahasa inggeris.

time aku masuk hari tu memang ramai lagend2 yang pernah bekerjasama dengan aku sebelum ni pun masuk jugak! memang riuh la di buatnya dengan perangai yang gila2 tu...  satu benda yang aku perasan dalam tempat kerja aku tu, all cashier are same! perangai gila2  haha



truly... i miss u all! okey night haha

No comments:

Post a Comment