Tuesday 21 May 2019

AUNI ZAINAL

AUNI ZAINAL @ UMMU HAMRA


Auni Zainal atau lebih dikenali dengan nama pena 'Ummu Hamra' didalam artikelnya sebelum ini berjaya mengeluarkan novel pertama beliau yang berjudul 'Sekali lagi'. Sebelum ini, banyak lagi artikel yang pernah ditulis oleh Auni menggunakan nama penannya seperti siri Majalah Jom! terbitan Deen Prints dan Buku Pelangi Dakwah terbitan Iman Publication.

Anak kelahiran negeri sembilan ini merupakan Graduan Monash University Malaysia dalam Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan (Mekanikal) pada tahun 2011.Sebelum menetap bersama suami dan anak-anak di Selangor sejak 2016, Auni Zainal sering berpindah-randah mengikut keluarganya dan pernah bertugas sebagai jurutera.

Beliau berjinak-jinak dalam dunia penulisan sejak berumur 14 tahun. Bermula dengan menulis cerpen dan dikongsikan bersama-sama rakannya. Antara cerita yang pernah dihasilkan adalah kisah dua orang pahlawan wanita yang bernama Istika dan Kismat yang menentang serangan penceroboh kampung mereka. Auni juga pernah berusaha menulis sebuah novel 12 tahun sebelum 'Sekali lagi' diterbitkan.

Kenali Auni melalui media sosial beliau Instagram ( @aunizainal ) , WordPress ( aunizainal.wordpress.com ) , Twitter ( @auzainal )


Antara karya Auni Zainal


Koloni (M)
Sekali Lagi


No comments:

Post a Comment