Sunday, 5 June 2022

WANG EMAS BERTAHAN KETIKA GAWAT - MOHD ZULKIFLI SHAFIE

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada semua pembaca setia Senah Solok. Kali ini Jie akan berkongsi mengenai satu buku ilmu yang Jie baca. Banyak ilmu yang Jie dapat pelajari dengan buku ini. Mudah difahami dan mudah dibaca.

Wang Emas Bertahan Ketika Gawat hasil nukilan Mohd Zulkifli Shafie

Didalam buku ini, tuan Zulkifli banyak bercerita mengenai pengalamannya sepanjang membuat simpanan emas. Beliau juga berkongsi beberapa tips yang anda boleh gunakan untuk memulakan simpanan emas. Antara sub-kandungan yang anda boleh dapat adalah;

- Manfaat Emas terhadap Kewangan
- Cara menggunakan emas
- Strategi pelaburan
- Memilih emas terbaik
- Emas dan Ar-Rahnu

Apa yang Jie dapat dalam buku ini adalah menyimpan aset bukanlah sesuatu yang mudah disebabkan nilai pasarannya yang tinggi dan bukan semua orang berkemampuan. Oleh itu, dengan menyimpan emas ia dapat membantu kita untuk mempermudakan memiliki aset pada masa hadapan. Simpanan emas bukanlah simpanan jangka masa pendek, ini kerana nilainya mampu bertahan tidak kira kita berada di zaman mana pun. Ini boleh dibuktikan apabila nilai seekor kambing pada zaman Rasullulah dan sekarang masih sama dengan nilai 1 Dinar (4.25g). 

Jadi bagi mereka yang baru ingin menyimpan emas. Jie sarankan buku ini untuk rujukan anda. Tips yang dikongsikan insyaallah mampu membantu anda mencapai target dalam penyimpanan emas. Pada masa yang sama, simpanan emas itu tidak akan membebankan anda.

Bagi yang ingin memulakan simpanan emas boleh whatsapp Jie untuk keterangan lanjut. 

》》 SIMPANAN EMAS SERENDAH RM100 - WS SAYA《《

Paling penting, anda boleh membuka akaun emas secara PERCUMA dengan Public Gold. 

'' SIKIT-SIKIT LAMA-LAMA JADI BUKIT ''

Itu antara peribahasi yang boleh gunakan dalam penyimpanan emas. Bermula dengan RM1OO dan siapa sangka anda akan mempunyai simpanan emas yang benyak pada masa hadapan tanpa anda sedari. Untuk lebih jelas boleh WhatsApp Jie untuk lebih lanjut.

Kita jumpa lagi pada pos akan datang,

No comments:

Post a Comment